Den populära tilläggstjänsten med påminnelsesamtal är beprövad och kan, jämfört med att vara utan ifrågavarande tjänst, hjälpa er att uppnå upp till tio procent bättre resultat. Syftet med påminnelsesamtalet är att nå kunden och få ett löfte om att betala. Vi uppmanar kunden att göra betalningen direkt till ert konto.
Det är viktigt för ert företags rykte att ni tar hand om era kunder på bästa möjliga sätt. Ett påminnelsesamtal kan, då kunden verkligen känner sig omhändertagen, rädda även en långvarig kundrelation. Om kunden inte har mottagit den ursprungliga fakturan eller om det finns andra oklarheter, är ett förhandssamtal ett bra sätt att reda ut dem innan fakturan går till indrivning.
Fördelarna med påminnelsesamtal:
- Klargöranden angående fakturan
- Förbättrad kundupplevelse
Antalet samtalsförsök bestäms under implementeringsfasen. Om kunden trots påminnelsesamtal inte betalar fakturan, fortsätter indrivningsprocessen.