Påminnelsesamtal hjälper kunden att komma ihåg

Påminnelsesamtal är en effektiv och kundvänlig tjänst där vi påminner era kunder om deras utestående skuld innan den egentliga påminnelsefasen. Genom att kontakta dem motiverar vi dem att betala sina räkningar i tid.

Palveluneuvoja puhuu puhelimessa.

Den populära tilläggstjänsten med påminnelsesamtal  är beprövad och kan, jämfört med att vara utan ifrågavarande tjänst, hjälpa er att uppnå upp till tio procent bättre resultat. Syftet med påminnelsesamtalet  är att nå kunden och få ett löfte om att betala. Vi uppmanar kunden att göra betalningen direkt till ert konto.  

Det är viktigt för ert företags rykte att ni tar hand om era kunder på bästa möjliga sätt. Ett påminnelsesamtal kan, då kunden verkligen känner sig omhändertagen, rädda även en långvarig kundrelation. Om kunden inte har mottagit den ursprungliga fakturan eller om det finns andra oklarheter, är ett förhandssamtal ett bra sätt att reda ut dem innan fakturan går till indrivning.   

Fördelarna med påminnelsesamtal 

  • Snabbare kassaflöde  
  • Klargöranden angående fakturan  
  • Förbättrad kundupplevelse  

Antalet samtalsförsök bestäms under implementeringsfasen. Om kunden trots påminnelsesamtal inte betalar fakturan, fortsätter indrivningsprocessen.