Automatiserad faktureringstjänst sparar tid och kostnader

Vi vidarebefordrar fakturor för företag och organisationer som en del av en omfattande tjänstehelhet inom fakturering och indrivning. Tack vare en automatiserad process kan ni överföra fakturaunderlaget direkt från ert eget system till oss, och vi vidarebefordrar fakturorna till företags- och privatkunder. Tjänsten inkluderar även arkivering av fakturaunderlaget.

Kaksi naista tutkii laskua.

Vår fakturahanteringstjänst hjälper ert företag att förbättra kundupplevelsen och spara kostnader. Genom att överlåta hanteringen av era fakturor till oss kan ni öka förutsägbarheten i er verksamhet och erbjuda era kunder ett brett utbud av alternativ för att betala sina fakturor. Våra tjänster för e-fakturering är enkla att implementera som en del av din fordringshantering.  

Öka förutsägbarheten i din verksamhet med att outsourca fakturor 

Elektronisk fakturering innebär betydande förbättringar för er verksamhet, särskilt när fakturavolymerna ökar. Fördelarna med den lösning vi erbjuder är bland annat:  

  • En automatiserad process ger effektivitet och kostnadsbesparingar:  realtidsuppföljning och digital hantering förenklar processerna.  
  • Era kunder får en tjänst som är skräddarsydd efter deras behov, vilket gör deras vardag enklare. Smidiga och snabba transaktioner ger också en positiv bild av fakturerarens, det vill säga ert företags varumärke.  
  • Att använda modern teknik är en investering i framtiden. Att leverera högkvalitativa tjänster för framtida behov blir enklare och effektivare.  

Vår effektiva lösning för fakturering:  

  • Behandling och överföring av material till förmedlingspartnern. 
  • Ett brett utbud av överföringskanaler:   
    • Mobil fakturabetalning, till exempel MobilePay, Mobify  
    • E-faktura för företag  
    • E-faktura och direktbetalning för konsumenter  
    • Digitala brevlådor, till exempel Oma Posti, Kivra  
    • E-postfaktura 
    • Pappersfaktura  
  • Arkivering av fakturor 
  • Digitaliska fakturakopior i vår Business B2 Impact-tjänst eller via REST API-gränssnittet, vilket gör att de kan överföras mellan system i realtid 
  • Elektroniska betalningspåminnelser för förfallna fakturor  
  • Om en faktura går till indrivning kan er kund automatiskt begära en kopia av fakturan i vår Min B2 Impact-tjänst. Vi skickar automatiskt en kopia av fakturan till er kund.  

För att säkerställa en smidig implementering och ett effektivt resultat bör implementeringen av fakturaförmedlingstjänsten alltid avtalas separat med oss.    

Vår tjänst Business B2 Impact ger dig tillgång till en rad olika statistiska uppgifter:  

  • Antal överförda fakturor: ni kan se fakturans leveransstadium, status, antal fakturor och information om eventuella misslyckade fakturaöverföringar.  
  • Uppgifter om fakturaöverföringar: kanaler: brev, e-faktura och e-postfaktura.  
  • Allmän statistik om tjänstens aktivitet: ni kan följa upp antalet fakturor och hur de skickas.  
  • Hämta en kopia av en faktura från fakturaarkivet  

Som tilläggstjänst kan rapportering ske via REST API-gränssnittet till beställarens bakgrundssystem i realtid. 

Leverens av material och rapportering: 

  • Digitala uppdrag och rapportering  
  • Vi erbjuder ert företag mångsidiga möjligheter att överföra uppdragens material mellan vårt indrivningssystem och ert företags eget system. 
  • Vi rekommenderar att ni överför ert material via vårt indrivningsprogram. Alternativt kan ni också överföra uppgifterna i filbaserat SFTP-format. Vi kan förse er med färdiga gränssnittsbeskrivningar och materialmallar för genomförandet av dataöverföringen.  
  • Ni kan lämna in och följa upp statusen på era uppdrag i vår Business B2 Impact-tjänst.  
  • Vår Business B2 Impact-tjänst är en onlinetjänst för våra kunder som använder våra fakturerings-, indrivnings- och återtagningstjänster. Via den kan ni lämna uppdrag, följa fordringarnas status, ladda ner rapporter samt kontakta vår kundtjänst. Vi har själva utvecklat tjänsten och ansvarar för dess underhåll.